صدف صافصدف صافصدف صاف
۰۹۱۹۶۵۴۳۷۷۲
javadkhalilijk125@gmail.com
تهران، نسیم شهر، خیابان اول، نبش کوچه کاویانی پلاک 1
صدف صافصدف صافصدف صاف

نظافت نمای ساختمان

خدمات نظافت نمای ساختمان صدف صاف

نظافت نمای ساختمان یکی از کارهای خدماتی تخصصی است که در ارتفاع‌های بلند با استفاده از راپل یا همان طناب توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام می‌شود. نماشویی ساختمان علاوه بر زیباسازی ظاهر ساختمان‌ها و از بین بردن هرگونه آلودگی به جا مانده بر روی سطوح مختلف از جمله شیشه‌ها و نمای بیرونی ساختمان که باعث زیباتر شدن شهر نیز می‌شود، به افزایش طول عمر سازه نیز کمک می‌کند.

نظافت نمای ساختمان

منظور از نماشویی ساختمان چیست ؟!

با یک گشت ساده در بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله تهران، روزانه شاهد آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های مرتفعی هستیم که نمای آن‌ها در اثر شرایط محیطی مانند وجود آلاینده‌های تولید شده از دود خودروها، گرد و غبار و هم چنین باران‌های اسیدی موجب کثیف شدن نمای ساختمان‌ها شده و در نهایت زیبایی و جلوه شهر را گرفته است.

در بسیاری موارد علاوه بر ایجاد ظاهری نامطلوب در سطح شهر، نفوذ این آلاینده‌ها و مواد مخرب به داخل مصالح ساختمانی باعث می‌شود تا کیفیت سازه کاهش پیدا کرده و نیاز به تعمیر و نگهداری با صرف هزینه‌های گزاف ایجاد شود. از این رو می‌توان گفت هدف از شستشوی نمای ساختمان علاوه بر جلوه بخشیده به ظاهر سازه و فضای اطراف، حفظ و نگهداری از بنا است.

نظافت نمای ساختمان در واقع تمیز کردن سطوح شیشه‌ای، سنگی یا آجری است که نیاز به ابزار و روش‌های خاص خود را دارد.

برای دریافت خدمات شست و شوی نمای ساختمان و نماشویی تماس بگیرید

انواع شیوه‌های شستشوی نمای ساختمان

شاید تا به حال با این صحنه مواجه شده باشید که یک نفر با طناب از ساختمان بلندی آویزان و در حال تمیز کردن آن است. نظافت نمای ساختمان به شیوه‌های مختلفی با توجه به نوع سازه و مصالح به کار رفته در آن انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

استفاده از دار بست

استفاده از داربست در نماشویی ساختمان از رایج‌ترین و پرکاربردترین شیوه‌ها است. در بسیاری موارد کار با طناب و راپل برای افراد تمیزکار کاری سخت و خطرناک است در این صورت لازم است تا با کمک داربست میزان خطر جانی را کاهش داده و کار با سادگی بیشتری انجام شود. دقت داشته باشید که برای انجام این کار حتی ضروری است تا از افراد حرفه‌ای و با تجربه استفاده کنید.

استفاده از طناب یا راپل

به کار بردن طناب و آویزان شدن فرد از ساختمان از دیگر روش‌های شستشوی نمای ساختمان بدون استفاده از داربست است. هرچند این روش بسیار خطرناک به نظر می‌رسد؛ اما لازم است تا از طناب‌های محکم و مقاوم استفاده کنید که امکان بریدگی در آن‌ها صفر است.

راپل‌ها به صورت طناب‌های محکم و قطوری هستند که همراه با کمربندهای محافظ، ایمنی کار را تضمین می‌کنند.

استفاده از کمربند محافظ

استفاده از کمربند ایمنی و محافظ برای نماشویی ساختمان موجب می‌شود تا کار کردن در ارتفاع برای افراد ایمن‌تر شود. کمربند به کمر فرد متصل شده و این خود امنیت جانی او را فراهم می‌کند تا با خیالی آسوده‌تر کار خود را انجام دهد.

نماشویی ساختمان

دلایل انجام نظافت نمای ساختمان چیست؟

شاید این سؤال بارای شما هم پیش آمده باشد که چرا باید نماشویی ساختمان انجام شود؟ اهمیت اینکه ساختمان تمیز و نو باشد، چیست؟ از جمله دلایلی که می‌توان افراد را برای انجام نظافت مای ساختمان ترغیب کرد، عبارت‌اند از:

  • وجود لکه‌های ساختمانی

 در برخی موارد هنگام ساخت و ساز ممکن است لکه‌های ساختمانی در اثر مواردی مانند دوغاب، سیمان یا استفاده از مصالح دیگر بر روی نما ایجاد شود که ظاهری نامناسب و نامطلوب را ایجاد می‌کند. از این رو شستشوی نمای ساختمان بهترین اقدام برای از بین بردن آن‌ها است.

  • باران‌های اسیدی

 نفوذ آلاینده‌های کارخانه‌ها و دودهای خارج شده از وسایل نقلیه به ابرها موجب تشکیل باران اسیدی می‌شود که هنگام بارش حاوی مواد خطرناک و اسیدی است. باقی ماندن این مواد بر روی نمای سازه و مصالح به مرور زمان موجب خورده شدن و فرسایش سازه می‌شود. از این رو لازم است تا با استفاده از شیوه‌های نظافت نمای ساختمان آن‌ها را تمیز کرده و از سازه در برابر آسیب‌های جدی‌تر محافظت کنید.

  • آتش سوزی

 در برخی موارد بروز آتش سوزی و حریق باعث می‌شود تا بر روی سازه لکه‌هایی از دود و آتش باقی بماند. وجود این سیاهی‌ها باعث می‌شود تا ظاهر ساختمان‌ها جلوه خود را از دست داده و آن‌ها را غیرقابل تشخیص کند. به همین علت انجام شستشوی نمای ساختمان کمک می‌کند تا تمیزی و زیبایی سازه برگردانده شود.

  • وجود نمای شیشه‌ای

 بسیاری از سازه‌های مرتفع با شیشه‌های براق و شفاف ساخته شده‌اند و از آن به عنوان نمای بیرونی استفاده شده است. این کار باعث می‌شود تا نور مناسبی به داخل انعکاس داده شود. شیشه‌های کثیف و آلوده موجب می‌شود تا انعکاس نور به خوبی انجام نشود. در این حالت انجام نظافت نمای ساختمان بهترین گزینه است.

ابزار شستشوی نمای ساختمان

با مشخص کردن نوع مصالح به کار رفته در ساخت نمای سازه و هم چنین میزان آلودگی می‌توان ابزار نظافت نمای ساختمان را انجام داد. بهترین ابزار برای شستشوی نمای ساختمان عبارت‌اند از:

  1. ابر و طی کاربردی در نماهای شیشه‌ای و کامپوزیت
  2. دستگاه واتر سند بلاست قابل استفاده برای نمای ساختمان‌هایی با میزان آلودگی بالا از جمله نماهای آجری
  3. دستگاه واترجت یا پمپ قوی آب کاربردی برای نماهای سنگی و سرامیکی که دارای مزیت‌های زیر است:
  • دقت و سرعت بالا
  • استفاده آسان و صرف انرژی کمتر
  • استفاده از مواد شوینده در مقادیر کمتر
  • قابلیت تنظیم و کنترل فشار آب
  • قابلیت استفاده از آب گرم با هدف بالا بردن راندمان کاری
  • هزینه مقرون به صرفه‌تر
  • عدم وجود آلودگی در دستگاه
  • انجام شستشوی نما بدون حرارت و وارد شدن آسیب به نما و مصالح ساختمان

چه نوع ساختمان‌هایی نیاز به شستشوی نمای ساختمان دارند؟

  • ساختمان‌های نوساز

 نمای بیرونی سازه‌های جدید در اثر عملیات مختلف مانند سنگ کاری با گرد و غبار و آلودگی‌های زیادی پوشانده می‌شود. علاوه بر این استفاده از دوغاب یا ریختن ملات پشت سنگ‌ها و ایجاد لکه بر روی نمای ساختمان باعث می‌شود تا نیاز به نماشویی ساختمان بیشتر احساس شود.

  • ساختمان‌های قدیمی

 از آنجایی که ممکن است در طول عمر ساختمان‌های قدیمی هیچ نظافت نمای ساختمانی به کار برده نشده باشد، وجود آلودگی‌ها و جرم‌ها بر روی مصالح و نمای بیرونی باعث می‌شود تا سازه دچار فرسایش شده و آسیب ببیند. از این رو شستشوی نمای ساختمان لازم و ضروری خواهد بود.

کلام آخر

نظافت نمای ساختمان با توجه به مصالح به کار رفته در ساخت سازه با استفاده از ابزار و شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. نمای ساختمان‌ها به علل مختلف از جمله وجود آلاینده‌های هوا، باران‌های اسیدی، گرد و غبار و… کثیف شده و علاوه بر ایجاد ظاهری نامطلوب در سطح شهر باعث خوردگی مصالح سازه شده و این می‌تواند موجب صرف هزینه‌ای برای نگهداری و تعمیر ساختمان شود. از این رو شستشوی نمای ساختمان حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود.

گفتنی است که این تنها شستشو نما ساختمان و نماشویی نیست که از اهمیت زیادی برخوردار است . نظافت و شست شوی داخل ساختمان از این مهم مستثنا نیست . ما ، تیم صدف صاف ، اینجا هستیم تا مجموعه ای از خدمات تخصصی نظافتی از جمله نماشویی ، خدمات نظافت ساختمان ( نظافت مشاعات ، راه پله و … ) و همچنین کفسابی را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهیم .

نمونه ویدیو نظافت نمای ساختمان

سوالات متداول

مواد شوینده برای تمامی خدمات توسط خود ما تهیه میشود
اعضای تیم ما تجربه ی کاری زیادی دارند و همیشه سعی میکنن بهترین خدمات رو همان طور که شما بخواهید انجام دهند
بستگی به مسافت و فاصله ی محل دارد
ما خدمات تمامی انواع نما را انجام میدهیم فقط کافیست با ما تماس بگیرید

نظرات مشتریان

5/5 - (3 امتیاز)
X